Följ vår...

Kategori Zelda-nyheter

Inget flygande för Link i Skyward Sword

The Legend of Zelda: Skyward Sword

Eiji Aonuma, producent för The Legend of Zelda: Skyward Sword, har berättat för Nintendo Power att trots att förflyttningen mellan världen i molnen och den vanliga världen utgör en viktig del av spelet kommer varken Link eller Epona att flyga.

“[Laughs] I hadn’t thought of that [Epona as a Pegasus]! You surprised me with that one! Of course, you know, Link does have to travel between Skyloft and the land below, and back and forth, so he’s obviously going to have to do that via some sort of conveyance.

That being said, I’d like to reveal that at a later time, so I don’t want to give away too much other than to say that he is going to be traveling between the two. However, I can guarentee he’s not going to be flying around like [Pit from] Kid Icarus!”

The Legend of Zelda: Skyward Sword förväntas släppas tidigt nästa år. Det ryktas att Nintendo kommer att hålla ett event i Nordamerika om några veckor. Det är inte omöjligt att mer information om spelet kommer då.

Zelda är inte svärdet i Skyward Sword

The Legend of Zelda: Skyward Sword

Eiji Aonuma har slagit hål på ryktet om att svärdet i The Legend of Zelda: Skyward Sword kommer att förvandlas till prinsessan Zelda under spelets gång. Han avslöjar dock att det kommer att förvandlas till en annan ”feminine figure”.

“Basically what leads Link on this adventure is the Skyward Sword. When that sword is actively guiding Link it actually transforms into a feminine figure. I wouldn’t say that it’s female per se but it’s a feminine figure. It would be kind of nice to keep this a mystery, but I can tell you right now that it is not Zelda.”

Frågan nu är bara vem svärdet kommer att förvandlas till, och vilken roll hon har i spelets handling. The Legend of Zelda: Skyward Sword släpps till Nintendo Wii i början av nästa år.

Film: The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D (3DS)

YouTube Preview Image

Aonuma: Större grottor i Skyward Sword

The Legend of Zelda: Skyward Sword

Eiji Aonuma, producent för The Legend of Zelda: Skyward Sword, har pratat med Official Nintendo Magazine om hur Wii-titeln kommer att skilja sig från tidigare spel i serien. Tydligen kommer grottorna och de öppna fälten inte att kännas som de grottor och öppna fält vi har sett i Zelda-serien tidigare. Aonuma förklarar:

“It’s hard, obviously, to introduce major changes into the Zelda gameplay, and one of the reasons for that is that we have some traditional elements that we have protected and continued throughout the series. You have a field, you have dungeons, and there is a line across which area you are in, and which style of gameplay you are participating in.

So what we’ve tried to do with Skyward Sword is to introduce some new elements. This time there are larger fields and dungeons that don’t really feel like dungeons or fields, but also incorporate some of those elements. We are re-imagining some of the traditional gameplay elements.”

Aonuma och Shigeru Miyamoto har tidigare sagt att strukturen i det nya Zelda-spelet kommer att skilja sig från alla tidigare titlar i serien. The Legend of Zelda: Skyward Sword släpps till Nintendo Wii i början av nästa år.

Aonuma: Skyward Sword utspelas före Ocarina of Time

The Legend of Zelda: Skyward Sword

Eiji Aonuma, producent för The Legend of Zelda: Skyward Sword, har avslöjat för Official Nintendo Magazine att Zelda-serien har en officiell tidslinje, som endast han, Shigeru Miyamoto och regissörer av aktuella spel i serien har tillgång till.

Då tidslinjen är konfidentiell kunde han inte dela med sig av specifika detaljer, men han hade fått klartecken att avslöja att The Legend of Zelda: Skyward Sword utspelas före Nintendo 64-titeln The Legend of Zelda: Ocarina of Time.

Yes there is a master timeline but its confidential document,” sade Aonuma. “The only people to have access to that document are myself, Mr. Miyamoto and the director of the title. We cant share it with anyone else!”

“I have already talked to Mr. Miyamoto about this so I am comfortable in releasing this information – this title [Skyward Sword] takes place before Ocarina of Time.”

Han fortsatte med att förklara varför Nintendo inte kan släppa tidslinjen till allmänheten.

“If I said that a certain title was ‘the first Zelda game’, then that means that we cant ever make a title that takes place before that,” sade han. “So for us to add titles to the series, we have to have a way of putting the titles before or after each other.”

Att försöka bygga upp en tidslinje för Zelda-serien har länge varit en populär sysselsättning för mer besatta Zelda-fans, och vetskapen om att Nintendo har en officiell tidslinje kommer förmodligen inte att minska deras engagemang. The Legend of Zelda: Skyward Sword släpps i början av nästa år.

Gameplay: The Legend of Zelda: Skyward Sword (Wii)

YouTube Preview Image

Miyamoto om Ocarina of Time 3DS

Shigeru Miyamoto har kommenterat tillkännagivandet att de jobbar på en Nintendo 3DS-version av Nintendo 64-klassikern The Legend of Zelda: Ocarina of Time. Tydligen har han länge haft planer på att göra en remake av titeln.

“Three years ago when we started working on the 3DS screen, I knew I wanted to work on version of Ocarina of Time. I felt that if you were running around in those fields in 3D, you’d really feel like you were there in Hyrule.”

Nintendo 3DS, som avtäcktes på gårdagens presskonferens, har alltså varit under utveckling i runt tre år.

Gameplay: The Legend of Zelda: Skyward Sword (Wii)

YouTube Preview Image

Koncept-bilder: The Legend of Zelda: Skyward Sword (Wii)

Miyamoto: Skyward Sword är snart färdigt

The Legend of Zelda: Skyward Sword

Förseningar har varit intimt förknippade med Zelda-serien i flera år. Det har nästan blivit en återkommande tradition att varje konsoltitel i serien försenas åtminstone en gång innan den släpps. Kommer The Legend of Zelda: Skyward Sword att möta samma öde?

Under gårdagens paneldiskussion sade Shigeru Miyamoto, seriens skapare, att utvecklingen av The Legend of Zelda: Skyward Sword är i ”the final stretch”, och att dess gameplay är ”very complete”. De behöver fortfarande lägga till ett par grottor. Så när kommer spelet att släppas?

”We’re not entirely confident we’re going to get the game done before the end of the year”, sade Miyamoto.

Vi gillar att han säger ”not entirely confident”. Det finns alltså en möjlighet, om än hur liten, att The Legend of Zelda: Skyward Sword kommer att släppas i år.

Copyright © Anders NorénKontakta mig