Följ vår...

Etikett ubisoft paris

Ny info om Raving Rabbids: Travel in Time

Raving Rabbids: Travel in Time

Ny information om Ubisofts Wii-titel Raving Rabbids: Travel in Time har publicerats i det senaste numret av Nintendo Power. Som tidigare spel i serien utvecklas det av företagets Paris-studio, som senast jobbade på Red Steel 2.

Raving Rabbids: Travel in Time kommer att ha 25 nya minispel, av vilka ett är ett racing-spel som utspelas i 1500-talets Italien, där kaninerna tar kontroll över Leonardo da Vincis flygmaskin. Man får en hastighetsboost genom att flyga genom ringar och kan samla in power-ups.

Det finns även ett minispel där man sidoscrollar genom Titanic, och ett där man ska förhindra svärdet Excalibur från att hamna i fel händer. Spelet innehåller många mellansekvenser, och man kan få se olika versioner av de historiska händelserna beroende på hur man spelar. Ett exempel som nämndes var att Arthur drar upp en toalettborste ur stenen istället för ett svärd.

Raving Rabbids: Travel in Time släpps till Nintendo Wii den 11 november.

Ubisoft: Red Steel 3 kommer ”if we have an audience”

Jason Vandenberghe, creative director för Red Steel-teamet hos Ubisoft, har sagt till ONM att serien kommer att få en tredje del ”if we have an audience”.

“Hopefully we’ll roll into the next project and start building something even cooler than what we’ve accomplished with this game, but first we need to understand if we even have an audience.”

“How many people want to play a game where you stand up and swing your arm vigourously? We think the answer is ‘a lot,” tillade han. ” But some cold, hard facts never hurt the situation when pitching the next project.”

Igår tillkännagav Ubisoft att försäljningen av föregångaren, Red Steel 2, levde upp till företagets förväntningar.

Red Steel 2-teamet jobbar på nytt projekt

Red Steel 2

Jason Vandenberghe, creative director för Red Steel 2, har avslöjat via Facebook att deras team – Ubisoft Paris – redan har börjat jobba på ett nytt projekt. Utvecklaren skrev nyheten i en statusuppdatering.

“What an incredibly overloaded couple of weeks. You know what happens when you finish a video game? You start working on another one, that’s what!!”

Enligt ett rykte från Official Nintendo Magazine France är projektet i fråga Red Steel 3. Kort efter att artikeln publicerades sade dock Ubisoft att den baserades på ett missuppfattat citat från Jason Vandenberghe och att ”inget garanterar” att det kommer att komma en uppföljare till Red Steel 2.

Ubisoft: Red Steel 3-ryktet är falskt

Red Steel 3

Igår berättade vi att Official Nintendo Magazine France har publicerat en notis i vilken de hävdar att Ubisoft jobbar på Red Steel 3. Med tanke på föregångarens försäljning lät nyheten lite för bra för att vara sann, och baserat på ett uttalande från Ubisoft Paris – studion bakom Red Steel 2 – är det precis vad den var.

“It seems that the source of Nintendo Magazine is an interview with Jason [Vanderberghe, creative director] misinterpreted by half the web. In short, nothing very serious, and yet, unfortunately, nothing guarantees that there will be a Red Steel 3.”

Vi får hålla tummarna och vänta, helt enkelt.

Rykte: Red Steel 3 är på väg

Red Steel 3

Enligt den franska utgåvan av Official Nintendo Magazine har Ubisoft redan planer på ett Red Steel 3. Tidningen rapporterar att spelet kommer att använda Wii Vitality Sensor, Nintendo Wii-tillbehöret som tillkännagavs på E3-mässan förra året. Fler detaljer än så har vi dessvärre inte i dagsläget.

Föregångaren Red Steel 2 utvecklades av Ubisofts Paris-studio, så om någon tidning skulle ha koll på seriens framtid antar vi att det är ONM Frankrike. Trots det skulle vi bli ganska förvånade om det visar sig att det här ryktet stämmer. Föregångaren släpptes för bara drygt en månad sedan, och trots positiva recensioner fick spelets försäljning en mycket trög start.

Vi rullar tummarna i väntan på ett tillkännagivande (eller en dementi) från Ubisoft.

50 000 sålda Red Steel 2 i USA under mars

Wedbush Morgans analytiker Michael Pachter har avslöjat att Ubisoft Paris Nintendo Wii-titel Red Steel 2 såldes i endast 50 000 exemplar under mars månad. En talesman från Ubisoft har kommenterat siffrorna.

”Considering that the NPD sales only accounted for 12 days on the store shelves and that NPD doesn’t include all retailers we are looking forward to a complete month of sales data to see where we stand.”

Även om spelet bara hade stått på hyllorna i tolv dagar när NPD Group sammanställde försäljningssiffrorna är det svårt att hävda annat än att Red Steel 2 förmodligen inte kommer att bli så framgångsrikt som Ubisoft har hoppats. Det trots höga betyg och marknadsföringskampanjer i USA och Storbritannien.

Ubisoft om Just Dance-försäljningen

Just Dance

När mjukvaruförsäljningsstatistiken från Storbritannien släpptes tidigare idag visade siffrorna att Ubisofts Nintendo Wii-titel Just Dance återigen – sex månader efter release – har klättrat upp till förstaplatsen. Nu har Rachel Grant, brand manager för Just Dance hos Ubisoft, kommenterat spelets framgångar.

“We are very happy that Just Dance has topped the All Formats Chart once again. We have just sold through over 2 million units worldwide so it’s clearly a title that is really resonating with so many Wii owners. We went back on TV over Easter weekend with a Nintendo bundle ad – HMV are offering Just Dance free if you buy a Nintendo Wii. We hope the love that is clearly out there for Just Dance continues and that everyone just keeps dancing!”

Just Dance släpptes den 17 november 2009. Med lite tur har spelets försäljning uppvägt att andra av Ubisofts Nintendo Wii-satsningar inte har betalat sig.

Ubisoft: Red Steel 3 kommer om intresse finns

Red Steel 2

Jason Vandenberghe, creative director för Red Steel 2-teamet hos Ubisoft Paris, har sagt att de inte kommer att utveckla en tredje del i den svärdsvingande actionserien om intresset inte finns hos spelarna.

“Red Steel 2 isn’t really a ‘do-or-die’ situation. What I meant by my comments was that the desire to make another game in the series will depend on whether or not Red Steel 2 is a success. Fact is, that’s always true. If the fans don’t want us to make a sequel, we generally won’t. See, because we know they won’t buy it. Which is sort of the point. So, in that way, this situation isn’t really all that different from any other first or second releases in a franchise.”

”As far as pressure goes, believe me when I tell you that the pressure here at Ubisoft is a light, airy breeze compared to the kinds of pressures I grew accustomed to at other companies I worked for. The pressure was all focused in the same place: the game had to be fun. We knew that, and so it led to us shaping our dev process around iteration, playtest, and gameplay. That’s a good thing.”

Red Steel 2 släpps exklusivt till Nintendo Wii den 26 mars.

Ubisoft: Red Steel 2 släpps i februari-mars 2010

Jason Vandenberghe, creative director hos Ubisoft Paris, har sagt till G4TV att studions Nintendo Wii-titel Red Steel 2 kommer att släppas någon gång under februari eller mars 2010.

“You can look for Red Steel 2 somewhere around…Middle end of February, early March, something in there,” sade Vandenberghe. “We don’t have an exact date but we’re shooting for it being done around that timeframe.”

“We got an extension outside of Christmas, which was something the team asked for and we’re really glad that we got it because it means we have the time to do what we’re doing now, which is polish the difficulty ramp across the whole game so that it’s not just cool at the beginning and then no good for the rest of it – and also, work on combining all of our pieces together, making the finish moves and the enemies all work together.”

“So we’re using that time to good effort. So hopefully all will go well with that, and I think it will.”

Enligt GameStop kommer spelet att släppas den 24 februari i USA. Ett riktigt tillkännagivande bör komma framåt jul.

Ubisoft: ”We’ve beaten the waggle”

Jason Vanderberghe, creative director hos Ubisoft Paris, har sagt i en intervju att Red Steel 2 inte kommer att lida av oprecisa kontroller. Teamet har, som han uttrycker det, ”beaten the waggle”.

“Wii MotionPlus gives us the ability to measure how hard you’re swinging… As a result of that, we’ve beaten the waggle,” sade Vanderberghe i intervjun.

“You can’t play Red Steel 2 like this,” tillade han, och viftade med handkontrollen i luften.

Red Steel 2 fungerar endast med handkontrolltillägget Wii MotionPlus, ett tillbehör som enligt Vanderberghe var nödvändigt för att teamet skulle kunna realisera sin vision.

“At the heart of the franchise, really the promise of Red Steel, is the potential of sword-fighting with the Wiimote,” sade han. “The Wii MotionPlus really brings that promise to life.”

Red Steel 2 försenades nyligen till första kvartalet 2010.

Copyright © Anders NorénKontakta mig