Följ vår...

Etikett the legend of zelda: twilight princess

Eiji Aonuma pekar på brister i The Legend of Zelda: Twilight Princess

The Legend of Zelda: Twilight Princess är, strax efter Super Mario Galaxy, den mest hyllade titeln till Nintendo Wii någonsin. Men trots att det regnade nior och tior över äventyrstiteln menar Eiji Aonuma, Zelda-seriens producent, att de gjorde några misstag under utvecklingen.

I en nyligen publicerade intervju med EDGE berättar han att de bland annat inte lyckades utnyttja den massiva spelvärlden till fullo.

”For Twilight Princess we used the adult Link and one of the interesting things about that was how we considered the precise proportions of Link and the world,” sade Aonuma. ”The scale is because we aimed for a more realistic quality in the size of the environments of Hyrule and what that Link faced.

”But the question is whether or not we were able to incorporate any and all of the interesting game ideas that were able to take advantage of that kind of sheer grand scale within the Zelda universe. I am afraid that definitely no, we were not able to do all the things that perhaps with hindsight we had the capabilities to do. With that as the starting point, we are now developing the Wii version of Legend Of Zelda.

”In the case of Spirit Tracks it was relatively easier, because regardless of the actual proportions between the player character and the other objects, we can simply concentrate upon the many game ideas we want to realise. But in the case of trying to depict a relatively photorealistic three-dimensional world, we have to be very careful to adapt the ideas so that they seem to perfectly fit with that world. I must admit that’s actually one of my very greatest regrets as regards the Twilight Princess.”

Nästa spel i Zelda-serien kommer förhoppningsvis att avtäckas på E3-mässan i juni, och enligt Aonuma bör spelarna förbereda sig på en överraskning. Med lite tur får vi lite mer kött på benen innan dess.

Aonuma: Twilight Princess var ”en startpunkt” för nästa Zelda

Zelda Wii – Konceptbilden från E309

Enligt Eiji Aonuma, producenten för The Legend of Zelda-serien, utgick Nintendo från vissa aspekter av The Legend of Zelda: Twilight Princess från 2006  när de påbörjade utvecklingen av det nya Zelda-spelet till Nintendo Wii.

“With Twilight Princess, we challenged ourself to create the most vast and realistic world the series had ever seen, but we don’t feel that we were able to fully complete this objective. With that as a starting point for our improvements to the series in the future, we are of course working on a new game for Wii,” sade Aonuma till IGN.

”For any game to be remembered for a long time, just like Ocarina of Time was, the game must give the strong impression that it has set a new starting point for future sequels to build upon. We are working to further improve upon the experiences found in Twilight Princess so that our future games can realize these innovations.”

Vissa element från The Legend of Zelda: Twilight Princess ser alltså ut att bevaras i dess uppföljare, men trots det tror jag inte att vi bör oroa oss för att det nya Zelda-spelet kommer att sakna egna idéer. Eiji Aonuma har tidigare sagt att det kommer att introducera en ”struktur” av ett slag som vi inte har sett i tidigare spel i serien. Exakt vad det betyder förklarade han dock inte.

Med lite tur kommer vi att få se mer av nästa The Legend of Zelda-spel på E3-mässan i juni.

Aonuma hade velat ha Wii MotionPlus i Twilight Princess

The Legend of Zelda: Twilight Princess – Link svingar svärd med monster i bakgrunden

Shigeru Miyamoto och Eiji Aonuma har vid ett flertal tillfällen konstaterat att ja, nästa Zelda-spel till Nintendo Wii kommer att ha stöd för Wii MotionPlus. Och tydligen lär det fungera så bra att Aonuma önskar att de hade haft tillbehöret tillgängligt redan i november 2006, när The Legend of Zelda: Twilight Princess släpptes.

“All I can say right now is that, yes, we are well in the progress in development right now and as Mr. Miyamoto has already stated, we are going to use the Wii MotionPlus,” sade Aonuma i videointervjun med Gamespot. ”It’s actually perfectly matched…I wish we could have gotten that a long time ago. Even when we look at Twilight Princess right now, we have to feel that we should have that kind of Wii MotionPlus. It was that natural feeling we have already established in development. So I hope that people are going to be looking forward to the launch.”

Mer om Aonumas tankar kring nästa Zelda-titel och – framför allt – The Legend of Zelda: Spirit Tracks till Nintendo DS hittar ni i länken.

Copyright © Anders NorénKontakta mig