Följ vår...

Etikett the legend of zelda: spirit tracks

Sports Resort har sålts i 16 milj. exemplar

Wii Sports Resort

Nintendo har publicerat sin rapport för det föregående räkenskapsåret, och föga förvånande har Wii Sports Resort visat sig vara företagets stora titel under tidsperioden. Det har sålts i 16 miljoner exemplar sedan släppet i juli, vilket i teorin innebär att nästan var fjärde Wii-ägare har ett exemplar.

En annan stortitel var New Super Mario Bros. Wii, som trots att det släpptes i slutet av 2009 har hunnit säljas i 14,7 miljoner exemplar. Wii Fit Plus har sålts i 12,6 miljoner exemplar under sin livstid.

Nintendos DS-titlar verkar också ha varit populära. Pokémon HeartGold och Pokémon SoulSilver har sålts i sammanlagt 8,4 miljoner exemplar, med betydligt fler sålda av den senare versionen, och The Legend of Zelda: Spirit Tracks har sålts i 2,7 miljoner exemplar.

Du hittar siffrorna från företagets hårdvaruförsäljning här. För ännu fler siffror, läs Nintendos rapport.

Lanseringstrailer: The Legend of Zelda: Spirit Tracks (DS)

Med bara ett par dagar kvar tills att The Legend of  Zelda: Spirit Tracks tuffar upp på butikshyllorna har Nintendo släppt lanseringstrailern för spelet, och som tidigare filmer från titeln ser den oerhört lovande ut. The Legend of Zelda: Spirit Tracks släpps nu på fredag.

Trailer: The Legend of Zelda: Spirit Tracks (DS)

Nintendo häver outtröttligt ur sig nya filmer från den kommande Nintendo DS-titeln The Legend of Zelda: Spirit Tracks, och vi vidarebefordrar dem precis lika outtröttligt. Föredrar du att upptäcka allt i kommande spel på egen hand bör du dock hoppa över den här, då slutet av filmen avslöjar en återkommande karaktär.

Flaggat för spoilers, alltså.

Den öppnande mellansekvensen från Spirit Tracks (DS)

Trailer: Legend of Zelda: Spirit Tracks (DS)

Pusslen i Spirit Tracks blir mer utmanande än i föregångaren

The Legend of Zelda: Spirit Tracks – Link sitter i tåget med gubben Koncept

Enligt Eiji Aonuma, producent av Nintendos Zelda-serie, kommer pusslen i Nintendo DS-titeln The Legend of Zelda: Spirit Tracks att bli markant mer utmanande jämfört med de i föregångaren; The Legend of Zelda: Phantom Hourglass.

“One of our lead planners for the game is a programmer, so he has a different, more scientific or mathematical approach, so to say, to creating puzzles,” sade Aonuma. ”Development team members, including [senior Nintendo developer] Mr. [Takashi] Tezuka and myself, actually got stuck in several places.”

”So the dungeons and puzzles pose a different type of challenge than what we have utilized in previous games, and will certainly require longtime Zelda fans to approach each challenge differently. I believe that the latter half of the Tower of Spirits dungeon in The Legend of Zelda: Spirit Tracks — [which] players will revisit throughout the game — has puzzles which require a different type of approach from those of previous games.”

Med tanke på att många recensenter riktade kritik mot Phantom Hourglass milda svårighetsgrad kanske det är något att vara tacksam för. The Legend of Zelda: Spirit Tracks når butikerna den 11 december.

Multiplayertrailer: The Legend of Zelda: Spirit Tracks (DS)

Aonuma: Spirit Tracks är det ”mest njutbara” Zelda-spelet

The Legend of Zelda: Spirit Tracks – Tåg, link och rustningen Koncept

Eiji Aonuma, producent för Zelda-serien, har sagt att Nintendo DS-titeln The Legend of Zelda: Spirit Tracks inte bara är färdig – den är dessutom den mest njutbara titeln i serien någonsin.

“Right now we have just completed Spirit Tracks, [and] I am in the mindset that we have created the most enjoyable Zelda game ever,” sade Eiji Aonuma till IGN.

The Legend of Zelda: Spirit Tracks når butikshyllorna den 11 december.

Multiplayer-gameplay: Legend of Zelda: Spirit Tracks (DS)

Aonuma: Därför är Zelda en spelbar karaktär i Spirit Tracks

The Legend of Zelda: Spirit Tracks – Link sitter i tåget med gubben Koncept

Eiji Aonuma, producent för The Legend of Zelda: Spirit Tracks, har förklarat hur de resonerade när de lät prinsessan Zelda bli en spelbar karaktär i Nintendo DS-titeln.

“Why would an archenemy like the Phantom become your ally, we asked ourselves. And during that discussion we came up with the idea that one way would be if a second character took control of that Phantom for you. But who? We thought Zelda might be an interesting and appropriate character. Her spirit form can take on the adventure together with Link. So that’s how we decided upon the story where Zelda is going to have her body taken away by an enemy. One of the most important facets of the story would be for Link to regain her body but, at the same time, her spirit form can take on the adventure together with Link,” sade han.

Bortsett från två besök i Super Smash Bros.-serien blir det här första gången spelarna får kontrollera Zelda i ett spel. The Legend of Zelda: Spirit Tracks släpps den 11 december.

Copyright © Anders NorénKontakta mig