Följ vår...

Etikett the legend of zelda: skyward sword

Iwata: Skyward Sword att ”explore a new horizon in action RPGs”

The Legend of Zelda: Skyward Sword

Satoru Iwata, verkställande direktör hos Nintendo, har konstaterat att stödet för handkontrolltillägget MotionPlus kommer att låta kommande The Legend of Zelda: Skyward Sword att utforska nya områden för action RPG-genren.

“Our development team at Nintendo has been working on the new ‘Legend of Zelda: Skyward Sword’ game with the aim to explore a new horizon in action RPGs by fully taking advantage of Wii MotionPlus. We are making preparations in order to launch this software next year.”

Exakt vad Satoru Iwata syftar på med uttalandet är svårt att veta i dagsläget, då Nintendo inte har visat upp mer av Skyward Sword än den bana som stod i centrum på företagets presskonferens på E3 i juni. Förhoppningsvis får vi se mer från spelet inom kort.

The Legend of Zelda: Skyward Sword förväntas släppas till Nintendo Wii tidigt nästa år.

Bilder: The Legend of Zelda: Skyward Sword (Wii)

Här är Nintendos gamescom 2010-lineup

gamescom

Nintendo har följt Square Enix exempel och avslöjat vilka titlar som företaget kommer att visa upp på gamescom-mässan i Köln senare den här månaden. Så gott som alla titlar som fanns på E3-mässan i Los Angeles i juni finns med på listan.

De största Wii-titlarna är The Legend of Zelda: Skyward Sword, Metroid: Other M, Wii Party, Donkey Kong Country Returns, Kirby’s Epic Yarn med flera, medan Nintendo DS-fansen bland annat kan se fram emot Golden Sun: Dark Dawn, Professor Layton and the Lost Future och Mario vs Donkey Kong Miniland Mayhem.

Nintendo 3DS omnämns dock inte. Förhoppningsvis får vi ett klargörande från Nintendo om huruvida konsolen kommer att finnas på plats eller inte inom kort. Att de inte kommer att hålla någon presskonferens vet vi dock sedan tidigare – det avslöjade företaget förra veckan.

Listan över de titlar som företaget kommer att visa upp följer.

+ Fortsätt läsa

Inget flygande för Link i Skyward Sword

The Legend of Zelda: Skyward Sword

Eiji Aonuma, producent för The Legend of Zelda: Skyward Sword, har berättat för Nintendo Power att trots att förflyttningen mellan världen i molnen och den vanliga världen utgör en viktig del av spelet kommer varken Link eller Epona att flyga.

“[Laughs] I hadn’t thought of that [Epona as a Pegasus]! You surprised me with that one! Of course, you know, Link does have to travel between Skyloft and the land below, and back and forth, so he’s obviously going to have to do that via some sort of conveyance.

That being said, I’d like to reveal that at a later time, so I don’t want to give away too much other than to say that he is going to be traveling between the two. However, I can guarentee he’s not going to be flying around like [Pit from] Kid Icarus!”

The Legend of Zelda: Skyward Sword förväntas släppas tidigt nästa år. Det ryktas att Nintendo kommer att hålla ett event i Nordamerika om några veckor. Det är inte omöjligt att mer information om spelet kommer då.

Aonuma: Större grottor i Skyward Sword

The Legend of Zelda: Skyward Sword

Eiji Aonuma, producent för The Legend of Zelda: Skyward Sword, har pratat med Official Nintendo Magazine om hur Wii-titeln kommer att skilja sig från tidigare spel i serien. Tydligen kommer grottorna och de öppna fälten inte att kännas som de grottor och öppna fält vi har sett i Zelda-serien tidigare. Aonuma förklarar:

“It’s hard, obviously, to introduce major changes into the Zelda gameplay, and one of the reasons for that is that we have some traditional elements that we have protected and continued throughout the series. You have a field, you have dungeons, and there is a line across which area you are in, and which style of gameplay you are participating in.

So what we’ve tried to do with Skyward Sword is to introduce some new elements. This time there are larger fields and dungeons that don’t really feel like dungeons or fields, but also incorporate some of those elements. We are re-imagining some of the traditional gameplay elements.”

Aonuma och Shigeru Miyamoto har tidigare sagt att strukturen i det nya Zelda-spelet kommer att skilja sig från alla tidigare titlar i serien. The Legend of Zelda: Skyward Sword släpps till Nintendo Wii i början av nästa år.

Aonuma: Skyward Sword utspelas före Ocarina of Time

The Legend of Zelda: Skyward Sword

Eiji Aonuma, producent för The Legend of Zelda: Skyward Sword, har avslöjat för Official Nintendo Magazine att Zelda-serien har en officiell tidslinje, som endast han, Shigeru Miyamoto och regissörer av aktuella spel i serien har tillgång till.

Då tidslinjen är konfidentiell kunde han inte dela med sig av specifika detaljer, men han hade fått klartecken att avslöja att The Legend of Zelda: Skyward Sword utspelas före Nintendo 64-titeln The Legend of Zelda: Ocarina of Time.

Yes there is a master timeline but its confidential document,” sade Aonuma. “The only people to have access to that document are myself, Mr. Miyamoto and the director of the title. We cant share it with anyone else!”

“I have already talked to Mr. Miyamoto about this so I am comfortable in releasing this information – this title [Skyward Sword] takes place before Ocarina of Time.”

Han fortsatte med att förklara varför Nintendo inte kan släppa tidslinjen till allmänheten.

“If I said that a certain title was ‘the first Zelda game’, then that means that we cant ever make a title that takes place before that,” sade han. “So for us to add titles to the series, we have to have a way of putting the titles before or after each other.”

Att försöka bygga upp en tidslinje för Zelda-serien har länge varit en populär sysselsättning för mer besatta Zelda-fans, och vetskapen om att Nintendo har en officiell tidslinje kommer förmodligen inte att minska deras engagemang. The Legend of Zelda: Skyward Sword släpps i början av nästa år.

Nintendo siktar på ”tidigt 2011” för Zelda: Skyward Sword

The Legend of Zelda: Skyward Sword

Eiji Aonuma, producent för The Legend of Zelda: Skyward Sword, har berättat för Official Nintendo Magazine att de hoppas kunna släppa Wii-titeln tidigt 2011.

“The basis we have now is very, very solid,” sade Aonuma. “Early 2011 – that is what we’re aiming for.”

I början av året sade Satoru Iwata, verkställande direktör för Nintendo, att spelet skulle släppas i slutet av 2010. Han specificerade dock inte vilka regioner han syftade på.

Aonuma om multiplayer och DLC i Zelda

The Legend of Zelda: Skyward Sword

Eiji Aonuma, producent för Zelda-serien, har diskuterat möjligheterna med att lägga till multiplayeraspekter och nedladdningsbara tillägg i framtida spel i serien. Även om varken multiplayer eller DLC är aktuellt för nästa spel i serien, The Legend of Zelda: Skyward Sword, verkar Eiji Aonuma vara intresserade av att utforska möjligheterna med onlinefunktioner i framtiden.

“Having people play together is a theme that’s always stuck in my mind, but it’s about trying to create what would work best for Legend of Zelda. We haven’t really found the perfect vehicle for that, but it’s a theme that I’m thinking about all the time, and I hope to be able to come up with an idea that will move us in that direction at some point.”

”[I am interested in] the idea of communication between players. Let’s say a player does something in their game that affects an area, and then that is communicated back to another system, and that would introduce new elements to your game. I find that sort of communication really interesting.”

”Obviously, we have thought about DLC, and we are thinking about it.”

The Legend of Zelda: Skyward Sword avtäcktes på Nintendos E3-presskonferens i början av juni. Det förväntas släppas till Nintendo Wii tidigt nästa år.

Aonuma vill inte göra nya Zelda enkelt

The Legend of Zelda: Skyward Sword

Ända sedan Shigeru Miyamoto sade att han vill göra Zelda-serien mer lättillgänglig med dess nästa spel – The Legend of Zelda: Skyward Sword – har många spekulerat att Nintendo kommer att förenkla serien till den grad att utmaningen för långtida Zelda-fans försvinner.

Enligt Eiji Aonuma, producent för The Legend of Zelda: Skyward Sword, har fansen dock inget att oroa sig över. Nintendo har inga planer på att göra Skyward Sword enklare än tidigare spel i serien.

”Easy to me does not equal fun,” förklarade Aonuma. ”I want puzzles where people have to think about it, and when they solve the puzzle, there’s that feeling of accomplishment. That’s something that’s really valuable, that concrete feeling that when you accomplish something [in the game], it feels like you’ve done something worth doing. If the game is too easy, the accomplishments aren’t valuable.”

Han förklarade även att orsaken till förvirringen över Miyamotos uttalande var att det översattes felaktigt. Miyamoto menade inte att spelet kommer att vara lätt, berättade Aonuma, utan att det ska vara lätt att göra något när man väl har klurat ut vad man behöver göra – både vad gäller pussel och strider.

The Legend of Zelda: Skyward Sword avtäcktes på Nintendos E3-presskonferens förra veckan och förväntas släppas till Nintendo Wii tidigt nästa år. Du hittar bilder av spelet här.

Gameplay: The Legend of Zelda: Skyward Sword (Wii)

YouTube Preview Image

Copyright © Anders NorénKontakta mig