Följ vår...

Etikett masashiro sakurai

Sakurai: 3D är här för att stanna

3D-publik

Masahiro Sakurai, producent för Nintendo 3DS-titeln Kid Icarus: Uprising, har sagt att det kommer att bli mycket svårt för honom att gå tillbaka till vanliga 2D-spel efter att utvecklingen av 3D-titeln är färdig.

“Yes, this is indeed my first 3D game but I have a feeling that it’s going to be hard to go back [to 2D]. For example, when you watch Avatar in 3D, you take notice of the 3D element initially but then as the movie goes on you forget about the 3D novelty as your eyes get used to it and simply enjoy it for what it is.

That’s the nature of the way we get used to things as they become familiar. The problem is that when you go back to 2D after 3D, it feels flat. So, in terms of game development, I would think that going back to 2D after working on a 3D project may be very difficult for me.”

Jag tror att både utvecklare och konsumenter bör vänja sig vid att framtida bärbara konsoler från Nintendo kommer att ha 3D-skärmar, och det är inte omöjligt att de stationära kommer att följa exempel inom ett par år.

Nintendo 3DS och Kid Icarus: Uprising förväntas släppas tidigt nästa år.

Copyright © Anders NorénKontakta mig