Följ vår...

Etikett madworld

MadWorld-utvecklare intresserad av att göra uppföljare

Shigenori Nishikawa, mannen som var ansvarig för utvecklingen av MadWorld hos Platinum Games, har sagt att de är intresserade av att utveckla en uppföljare till spelet om tillfälles ges.

“I think MadWorld was very well received and was acknowledged for its innovative graphical style and gameplay. We would definitely be interested in making a sequel in the future.”

Han bjöd även på vänliga ord om Nintendo Wii i största allmänhet, och sade att konsolen är “a very well-balanced piece of hardware.” Om inget annat verkar det som att vi kan räkna med fler Wii-titlar från Platinum Games i framtiden.

SEGA kommer ”troligen inte” göra fler Wii-spel till hardcore-publiken

Med titlar som The Conduit, The House of the Dead: Overkill och MadWorld har SEGA etablerat sig själva som en av de största utgivarna av hardcore-titlar till Nintendo Wii, men trots positiva recensioner har spelen inte nått de resultat SEGA har hoppats på. Enligt Constantine Hantzopoulos, studio director hos SEGA, kommer bristen på framgångar troligen att leda till att utgivaren inte kommer att släppa fler Nintendo Wii-spel riktade mot den målgruppen.

I det senaste avsnittet av 1UP:s 4 Guys Podcast sade Constantine Hantzopoulos följande:

”Circling back to the whole mature Wii thing, again SEGA took a gamble, we put out some pretty decent content. I mean, House of the Dead: Overkill and MadWorld are great Wii games. They really are, especially House of the Dead: Overkill. That game is funny. Yes [it did better than MadWorld]. I mean they’re both doing okay and at the end of the day we’ll make our numbers, that’s good. Conduit’s done quite well for us. It’s been slow burn. That’s the other thing you find out about the Wii. It’s not necessarily first 3 weeks like most titles. And DS. It’s a longer burn, actually. So we panicked at first, but it’s like okay.

But that begs the question, are we going to do more mature titles for the Wii? And it’s like, probably not. Look at Dead Space. We were stunned. That was my litmus test. Basically, it’s like, okay, you got EA [Electronic Arts], who can put all the marketing muscle behind this, an established franchise that scored quite well on 360 and PS3. They should be able to actually hit this out of the park, right? We get numbers, real numbers aside from NPD, and I’m like, ‘Woah.’”

Om du vill höra mer om SEGA:s syn på deras och andra företags Nintendo Wii-satsning råder jag dig att klicka dig in på 1UP:s 4 Guys Podcast och plocka fram hörlurarna. Hantzopoulos gör ett par intressanta iakttagelser.

Copyright © Anders NorénKontakta mig