Följ vår...

Kategori Nintendo Wii

Nintendo-nedladdningar v. 31 2010

WiiWare

  • Sandy Beach (Konami) – 500 Points
  • Chess Challenge! (Digital Leisure Inc.) – 500 Points

Virtual Console

  • Aero the Acrobat 2 (Sunsoft, Super Nintendo) – 800 Points

DSiWare

  • Link ‘n’ LaunchTM (Nintendo) – 500 Points
  • Animal Puzzle Adventure (ARC SYSTEM WORKS) – 500 Points
  • Chess Challenge! (Digital Leisure Inc) – 500 Points

Fotnot: 100 Wii/DSi Points motsvarar 10 kronor.

Bekräftat: High Voltage säger upp 25 anställda

En representant från High Voltage Software har bekräftat gårdagens rykte om att The Conduit-studion har sagt upp personal. Sammanlagt 25 anställda har fått gå.

“I can confirm that High Voltage Software has reduced some of our staffing based on our current production requirements and predictions of what is needed for the remainder of 2010. We are sad to have to say goodbye to these employees and friends, but these changes are necessary to bring our organization to a healthy operational size.”

Enligt representanten är inga fler uppsägningar att vänta. High Voltage Softwares nästa titel, Conduit 2, släpps senare i höst.

Rykte: High Voltage säger upp personal

Ett rykte som dök upp tidigare idag har gjort gällande att High Voltage Software, utvecklaren bakom Wii-titlarna The Conduit och Tournament of Legends, har låtit upp till 20-30 anställda gå. Enligt källor som har varit i kontakt med Joystiq kan ännu fler uppsägningar bli aktuella.

Det är möjligt att uppsägningarna beror på att High Voltage precis börjar bli färdiga med Conduit 2, men det är också möjligt att Tournament of Legends inte blev lika framgångsrikt som företaget hoppades. Förhoppningsvis vet vi inom kort.

Inget flygande för Link i Skyward Sword

The Legend of Zelda: Skyward Sword

Eiji Aonuma, producent för The Legend of Zelda: Skyward Sword, har berättat för Nintendo Power att trots att förflyttningen mellan världen i molnen och den vanliga världen utgör en viktig del av spelet kommer varken Link eller Epona att flyga.

“[Laughs] I hadn’t thought of that [Epona as a Pegasus]! You surprised me with that one! Of course, you know, Link does have to travel between Skyloft and the land below, and back and forth, so he’s obviously going to have to do that via some sort of conveyance.

That being said, I’d like to reveal that at a later time, so I don’t want to give away too much other than to say that he is going to be traveling between the two. However, I can guarentee he’s not going to be flying around like [Pit from] Kid Icarus!”

The Legend of Zelda: Skyward Sword förväntas släppas tidigt nästa år. Det ryktas att Nintendo kommer att hålla ett event i Nordamerika om några veckor. Det är inte omöjligt att mer information om spelet kommer då.

Nintendo: Vi pratar inte om Wiis uppföljare ännu

Nintendo Wii

Satoru Iwata, verkställande direktör för Nintendo, har under en frågesession med investerare avslöjat att företaget jobbar på en uppföljare till Wii ”bakom stängda dörrar”. Han antydde dock att de inte kan avslöja för mycket om systemet på grund av branschens ”historia av imitering”.

“Speaking of other products, we are of course studying and developing the next console to Wii,” sade Iwata. ”However, there is a big difference between studying a product and announcing what it is and when we will release it.

I am afraid to say that the history of entertainment is also the history of imitation. A great idea will promptly be copied unless protected through patents. At the same time, it is really important for our business to positively surprise people. Will you be surprised by our completed product if we told you how it is surprising three years in advance? Therefore, we basically disclose information on our products as late as possible. We believe this is the best approach for the entertainment products we are developing.

Again, we are planning the next products for Nintendo’s continuous growth, but we cannot tell you what, when and how we will release it here.”

Ett avtäckande på E3 2011 och release tidigt 2012? Man vet aldrig. Det verkar i alla fall som att Nintendo inte har några planer på att bli mer specifika inom den närmaste framtiden.

Bilder: Sonic Colors (Wii)

Zelda är inte svärdet i Skyward Sword

The Legend of Zelda: Skyward Sword

Eiji Aonuma har slagit hål på ryktet om att svärdet i The Legend of Zelda: Skyward Sword kommer att förvandlas till prinsessan Zelda under spelets gång. Han avslöjar dock att det kommer att förvandlas till en annan ”feminine figure”.

“Basically what leads Link on this adventure is the Skyward Sword. When that sword is actively guiding Link it actually transforms into a feminine figure. I wouldn’t say that it’s female per se but it’s a feminine figure. It would be kind of nice to keep this a mystery, but I can tell you right now that it is not Zelda.”

Frågan nu är bara vem svärdet kommer att förvandlas till, och vilken roll hon har i spelets handling. The Legend of Zelda: Skyward Sword släpps till Nintendo Wii i början av nästa år.

Sega: Sonic-fansen är ”omöjliga att tillfredsställa”

Takashi Iizuka, producenten för de kommande Sonic-titlarna Sonic Colors och Sonic the Hedgehog 4, har sagt att på grund av de många olika riktningar Sonic-serien har tagit genom åren har dess fanbase blivit nästintill omöjlig att tillfredsställa.

“There are so many fans, each with their own unique first experience of the Sonic franchise, so I do understand that there are different Sonic fans in the world. It’s very hard – near-impossible, actually – to please everybody, but I believe that there are some constants in the franchise that we should always try to maintain.

As long as these things are maintained, and that focus is still there, the team can think of ways to evolve Sonic, while keeping the fundamentals of attitude and speed. That’s one way I believe we can go some way to pleasing as many Sonic fans as possible.”

Sonic Colors släpps till Wii och Nintendo DS i höst, medan Sonic the Hedgehog 4: Episode 1 släpps till WiiWare, PlayStation Network och Xbox Live Arcade i slutet av året.

EA Play tillkännager Create till Wii

Create (PS3)

Electronic Arts har tillkännagivit Create, en ny titel till Xbox 360, PlayStation 3, PC, Mac och Wii från företagets Guildford-baserade Play-serie. Create låter spelarna skapa och dela med sig av “imaginative gameplay challenges where the solutions are fuelled by the creativity of the player.”

“Create uses families’ imaginations to develop new ways to play together that are both fun and challenging,” sade EA Play’s Harvey Elliott. “We wanted to design a game where the entire family can explore, decorate, and solve challenges where no solution is wrong and the only limit is the imagination.”

Spelet släpps i slutet av året, och mer information och bilder från Wii-versionen av Create kommer förhoppningsvis inom kort. Bilden ovan är från PlayStation 3-versionen.

Nintendo-nedladdningar v. 30 2010

WiiWare

  • Dive: The Medes Islands Secret (Cosmonaut Games) – 1 000 Points
  • Family Pirate Party (ARC SYSTEM WORKS) – 500 Points

DSiWare

  • Crystal Monsters (Gameloft) – 500 Points
  • Mega Words (Digital Leisure Inc.) – 500 Points
  • Puffins: Let’s Race! (Other Ocean Interactive) – 500 Points

Fotnot: 100 Wii/DSi Points motsvarar 10 kronor.

Copyright © Anders NorénKontakta mig