Följ vår...

Aonuma: Större grottor i Skyward Sword

The Legend of Zelda: Skyward Sword

Eiji Aonuma, producent för The Legend of Zelda: Skyward Sword, har pratat med Official Nintendo Magazine om hur Wii-titeln kommer att skilja sig från tidigare spel i serien. Tydligen kommer grottorna och de öppna fälten inte att kännas som de grottor och öppna fält vi har sett i Zelda-serien tidigare. Aonuma förklarar:

“It’s hard, obviously, to introduce major changes into the Zelda gameplay, and one of the reasons for that is that we have some traditional elements that we have protected and continued throughout the series. You have a field, you have dungeons, and there is a line across which area you are in, and which style of gameplay you are participating in.

So what we’ve tried to do with Skyward Sword is to introduce some new elements. This time there are larger fields and dungeons that don’t really feel like dungeons or fields, but also incorporate some of those elements. We are re-imagining some of the traditional gameplay elements.”

Aonuma och Shigeru Miyamoto har tidigare sagt att strukturen i det nya Zelda-spelet kommer att skilja sig från alla tidigare titlar i serien. The Legend of Zelda: Skyward Sword släpps till Nintendo Wii i början av nästa år.

Skriv en kommentar till artikeln

Copyright © Anders NorénKontakta mig