Följ vår...

Miyamoto: Nintendo är inte ”aktiva nog” i onlinefältet

Om man ställer Xbox Live, PlayStation Network och Nintendos Wi-Fi sida vid sida står en av onlinetjänsterna ut från mängden. Nintendo har under den nuvarande generationen profilerat sig som den konsoltillverkare som har sämst koll på onlinespel, men om vi ska tro Shigeru Miyamoto, mannen bakom Zelda och Mario, kan det komma att bli ändring på den saken.

“Probably the other thing that we are desperate to realise is the core [online] business structure,” berättade Miyamoto för Edge. “Do we need to demand customers pay monthly fees to enjoy online activities? Or give an online subscription that is free of charge, but then offer something extra for people that pay, so that they get some extra value? With these core business strategies I think we are less active than we should be.”

Miyamoto var dock inte villig att stämpla deras onlinesatsning som ett totalt misslyckande.

“It is true, though, that Nintendo hasn’t been very proactive in developing such online activities as an MMOG. But when it comes to our endeavours that try to take advantage of internet technology, where we can provide our customers with more fun and entertainment, then I think we can say we have been very, very proactive and well-received. And that attitude won’t be changed at all in the future.”

Vårt tips? Ta bort Friend Codes. Snälla rara.

Skriv en kommentar till artikeln

Copyright © Anders NorénKontakta mig