Följ vår...

Iwata: Zelda-teamet känner pressen från grafiken i Monster Hunter Tri

Monster Hunter Tri

Satoru Iwata, verkställande direktör för Nintendo, avslöjade i den senaste utgåvan av Nintendos intervjuserie Iwata Asks att medlemmarna i Zelda-teamet känner sig en smula pressade av grafiken i Capcoms kommande Nintendo Wii-titel Monster Hunter Tri. Iwata menar att Capcoms spel bevisar att man kan göra snygga spel på Nintendo Wii om man lägger manken till.

“Nintendo’s staff have been galvanized by Capcom. I can tell they feel like you did what they hadn’t yet,” sade Iwata. “Besides, the enthusiasm you put into it is apparent in the graphics.“

”Looking at the graphics objectively, I feel like the game’s visuals are one of the representative examples of what can ultimately be done with Wii,“ fortsatte han. ”I think it has placed the Zelda team under a considerable amount of pressure.”

Ryozo Tsujimoto, producent för Monster Hunter Tri, svarade att spelets grafik var central tidigt i utvecklingsprocessen.

“The first project planning document that we wrote said, “Let’s make the best graphics ever seen on the Wii console,” he replied.

Monster Hunter Tri släpps till Nintendo Wii den 23 april. Det nya Zelda-spelet planeras att avtäckas på E3-mässan i juni.

Skriv en kommentar till artikeln

Copyright © Anders NorénKontakta mig