Följ vår...

David Jaffe hade ändrat strukturen i God of War efter Zelda-spelen

David Jaffe, mannen bakom det första spelet i God of War-serien, har skrivit i sin Twitter att om han hade producerat spelet idag hade han förmodligen ändrat strukturen för att efterlikna den i Nintendo 64-spelet The Legend of Zelda: Ocarina of Time.

“If I were to do GOW now, I would do GOW meets ZELDA 64 structure. Much more interested in immersive games now vs. scripted experiences…But I think Zelda open world+GOW  puzzles/combat=pretty good mash. Many other games have mash’d that up…Not to imply I don’t love GOW. I DO very much. But I just would not design it the same way now, in 2010.”

Det kan vara värt att påpeka att David Jaffe inte längre är inblandad i utvecklingen av God of War-serien, vilket innebär att fans av serien kan slappna av. God of War kommer (förmodligen) att förbli God of War.

Skriv en kommentar till artikeln

Copyright © Anders NorénKontakta mig