Följ vår...

Dunaway: Chinatown Wars försäljning berodde på marknadsföringen

Grand Theft Auto: Chinatown Wars – Gubbe på motorcykel koncept

Trots att Nintendo DS-titeln Grand Theft Auto: Chinatown Wars höjdes till skyarna av recensenterna – dess snittbetyg ligger på nästan 93 procent, enligt Gamerankings – ville spelets försäljning inte få fart. Nintendo sade åt Rockstar att ha tålamod, och att siffrorna skulle börja se bättre ut med tiden. Trots det verkar det som att spelets försäljning i mångt och mycket har stått stilla sedan det släpptes i april.

Cammie Dunaway, Nintendo of Americas vice-president för försäljning och marknadsföring, har presenterat en ny teori. I den intervju ni hittar nedan säger hon att situationen förmodligen hade sett annorlunda ut om Rockstar har satsat hårdare och mer långsiktigt på marknadsföring.

En kommentar

  1. Erik skriver:

    Bullsh*t. Chinatown Wars sålde dåligt på DS för att målgruppen inte finns där. Mer marknadsföring hade inte förändrat den saken.

Skriv en kommentar till artikeln

Copyright © Anders NorénKontakta mig