Följ vår...

Aonuma: Att toppa Ocarina of Time blir ”komplicerat”

Shigeru Miyamoto och Eiji Aonuma – Håller i priser

Förra året sade Eiji Aonuma, här till höger om Shigeru Miyamoto, att han inte tänker sluta jobba med Zelda-serien förrän han lyckas producera ett spel som överträffar Nintendo 64-titeln The Legend of Zelda: Ocarina of Time.

I en intervju den spanska tidningen El Mundo höll med Aonuma nyligen kommenterade han åter utmaningen i att toppa N64-klassikern, och sade att det kommer att bli ”ganska komplicerat”. Men Ocarina of Time får ändå mycket gratis genom nostalgi, menar han.

“Surpassing it is very complicated. In addition, the things of the past pass on to our memories and there they grow bigger. Now if you play Ocarina of Time, you realize that it is not such a good game. There are times when it does not move quickly, the graphics are not as nice as they should be, there are parts that are somewhat confusing…Now, other Zelda games are technically superior. Everything is much faster, much better…But to overcome Ocarina of Time, what is needed is a change comparable to what occurred back then. And that’s something that is quite complicated.”

Aonuma har tidigare sagt att de planerar att förändra strukturen i nästa stora Zelda-spel jämfört med de tidigare titlarna i serien. Vad det faktiskt innebär? Vi har inte en aning.

Skriv en kommentar till artikeln

Copyright © Anders NorénKontakta mig