Följ vår...

Aonuma: Därför är Zelda en spelbar karaktär i Spirit Tracks

The Legend of Zelda: Spirit Tracks – Link sitter i tåget med gubben Koncept

Eiji Aonuma, producent för The Legend of Zelda: Spirit Tracks, har förklarat hur de resonerade när de lät prinsessan Zelda bli en spelbar karaktär i Nintendo DS-titeln.

“Why would an archenemy like the Phantom become your ally, we asked ourselves. And during that discussion we came up with the idea that one way would be if a second character took control of that Phantom for you. But who? We thought Zelda might be an interesting and appropriate character. Her spirit form can take on the adventure together with Link. So that’s how we decided upon the story where Zelda is going to have her body taken away by an enemy. One of the most important facets of the story would be for Link to regain her body but, at the same time, her spirit form can take on the adventure together with Link,” sade han.

Bortsett från två besök i Super Smash Bros.-serien blir det här första gången spelarna får kontrollera Zelda i ett spel. The Legend of Zelda: Spirit Tracks släpps den 11 december.

Skriv en kommentar till artikeln

Copyright © Anders NorénKontakta mig